פלטפורמות לבניית אתרים

לא על המתכנת לבדו: הכירו את פלטפורמות בניית האתרים שמאפשרות גם לבד

אז אתם מעוניינים לבנות אתר, מעדיפים לבד ומחפשים את הפלטפורמה המתאימה ביותר? אם עד לפני 5-10 שנים היה מדובר באתגר אמיתי שמחייב כך או אחרת עזרה מקצועית, האפשרויות בשנת 2022 כבר טובות בהרבה ומאפשרות לכולם לבנות לעצמם אתר תדמיתי, בלוג או אפילו חנות ללא כל עזרה. סידרנו לכם היכרות עם 4 מהפלטפורמות המובילות הללו:

בניית אתרים? אפשר גם בעצמכם

אחת השאלות המרכזיות שעמן מתמודדים בעלי עסקים בנוגע לתחילת דרכם הדיגיטלית, היא כיצד לבנות לעצמם אתר אינטרנט ובאיזו פלטפורמה הכי כדאי להשתמש? כמובן שהבחירה באפשרות המתאימה לא נובעת רק מהנראות הסופית, אלא מהמחיר, הגמישות העיצובית, אפשרויות העריכה ותוספת העמודים עם הזמן ועוד המון.

אם עד לפני בערך עשור, לא הייתה מנוס לעסקים אלה מלפנות לגורם מקצועי בעשרות אלפי שקלים כדי לבנות לעצמם את האתר, כיום הקמת אתרים מתרחשת בקלות ובמהירות גם מהלפטופ הפשוט ביותר, בשעתיים של עבודה ותוך שימוש בממשק ידידותי, חכם ומתקדם.

המהירה, הידידותית והפופולרית: וויקס

בעידן האינסטנט, אין ספק שכוכבת הבנייה העצמית של אתרים יפים ואיכותיים היא WIX. הפלטפורמה מתאימה לחסרי ובעלי מושג בהקמת אתרים כאחד ומציעה חיבור למנוע החיפושים של גוגל, לצד מאות תוספים מוצלחים ומתעדכנים, כולל האפשרות לערוך קוד בדרך ידידותית במיוחד.

איך מתחילים? נרשמים בחינם ומתחילים לבנות את האתר. אפשר לפתוח אותו לחיפוש ברשת, לפרסם אותו ולשתף אותו למי שתרצו. קבלת כתובת דומיין אישית ורכישת פיצ'רים ופלאגינים שמעשירים ומרחיבים את כל אפשרויות האתר כבר יבוצעו במסגרת אחת התוכניות בתשלום, בין 54-150 דולרים לשנה.

המגוונת, הפרקטית והמובילה: וורדפרס

ענקית פלטפורמות הקוד הפתוח (סביבת תכנות בלתי סגורה) היא כמובן וורדפרס – ההורה הגאה של לא פחות מ-31% מהאתרים ברשת. וורדפרס התחילה את דרכה כמערכת לניהול בלוגים ועברה כברת דרך מדהימה עד שהפכה למערכת שהיא כיום, המאפשרת לבנות ולהקים אתרים מגוונים, עשירים בתוכן ודפים ללא הגבלה.

גם הפעם ההרשמה והקמת האתר תהיה בחינם, כאשר הדומיין, הפלאגינים ועולם נוסף של תבניות אפשריות יהיו בתשלום. וורדפרס תומכת מאוד גם בתהליכי שיווק דיגיטלי לעסקים ומכילה את מרבית האלמנטים שנדרשים לתהליכי הקידום האורגני והממומן בגוגל.

הוויזואלית, החווייתית ומוכוונת השופינג: שופיפיי

חנויות איקומרס זקוקות לפלטפורמה שתאפשר את הקמתם של עשרות, מאות ואלפי פריטים בצורה קלה ומהירה, לשלוט ולנווט דרכם באפקטיביות. ובכן, שופיפיי מהווה את הזירה המושלמת לעסקים מהסוג הזה, שמעוניינים באתר מכירות רספונסיבי, מרשים ומקצועי.

החדשות הטובות הן שגם בשופיפיי אין שום צורך להבין בקוד כדי לעבוד וכל אחד יכול ליצור לעצמו חנות מקוונת יפה ואיכותית, דרך מגוון גדול של תבניות ושירותים. בתשלום, תקבלו הרחבה לשירותי שופיפיי השונים, מאות תוספים מקצועיים ועוד שפע עצום של אפשרויות שתכליתן לשווק טוב יותר את האתר ולהגדיל בו את המכירות.

ההרשמה בשופיפיי, בדומה לוויקס ולוורדפרס, עוברת דרך תהליך קצר וידידותי שאחריו אפשר להתחיל לבנות את האתר מיד. התשלום השנתי עבור השימוש בשירותי הפלטפורמה נע בין 350-950 דולרים, כמובן תלוי בסוג החבילה הנבחרת.

מה צריך כדי להתחיל לבנות אתר אינטרנט?

בניית אתרים מתרחשת מתוך מושג מקדים בנוגע לאפיון העסק, מוצריו וקהלי המטרה שלו. היא צריכה להתאים לאופן הניהול העסקי והשליטה בו ולתמוך בתהליכי העבודה מול הלקוחות ובעלי העניין שיגיעו לאתר. לכן לפני בחירת הפלטפורמה המתאימה, צריך לענות על שאלות רבות:

  • מה אתם רוצים שהגולשים יבצעו באתר? מה המטרה שלהם בכל ביקור בו?
  • מהו הסוג והסגנון של תוכן האתר? האם הוא צריך לכלול הצגה נרחבת של מוצרים? האם להראות גלריות או עבודות קודמות? איך תרצו להציע את מרכולתכם ולהבהיר מהי?
  • למי פונה האתר ומהם מאפייניו, הרגלי הגלישה וההעדפות שלו?
  • האם תוכלו להתמודד באופן עצמי עם עבודת הבנייה, בהתחשב במצבים שדורשים גם תוספות, הקמת עמודים או שינויים בהמשך הדרך?

לאחר שכל התשובות בידכם, ניתן לבחור את הפלטפורמה המדויקת ולצאת לדרך. חשוב לציין שאלו שהזכרנו כאן נחשבות לפופולריות והמובילות נכון לכיום, אך הן בהחלט לא היחידות ולרשותכם מגוון אפשרויות נוספות כמו וויבלי, אטסי, ג'ומלה, דרופל ועוד המון.

ועוד מספר טיפים לסיום:

  • הדומיין שבו תבחרו לאתר שלכם (החלק שמופיע בשורת הכתובת בדפדפן) צריך להיות קשור לפעילות העסקית שלכם בדרך כלשהי ורצוי שיהיה קליט, קצר ופשוט להקלדה.
  • בחרו חברת אחסון אתרים איכותית והיזהרו ממחירים נמוכים מאוד, שעלולים להסגיר פעילות כושלת וריבוי נפילות בשרת. יש לשקול את סוג האחסון בהתאם למהירות, אבטחה, סקייביליות (כלומר התאמה ביחס לגודלו והיקפו של האתר) ועוד.
  • אל תדלגו על מחקר מתחרים קפדני – צאו לסיבוב באתרים של המתחרים שלכם, בדקו מה הם עושים, איך מוצג אצלם המידע, נהלו רישום של דברים שאהבתם ודברים שתוכלו לעשות טוב מהם ותדאגו שהפלטפורמה שבה בחרתם תענה עליהם בצורה מוצלחת.

מוכנים להתחיל? זה הזמן לצאת לסיבוב קצר בפלטפורמות הרלוונטיות, להירשם, להתנסות ולקבל החלטה. אם תעקבו אחרי הכללים שנמצאים כאן, תוכלו לאפיין את האתר בהצלחה ולתת לו נקודת פתיחה מצוינת. אם נתקלתם בבעיה, תמיד תוכלו לפנות להתייעצות מקצועית.

חברת HIGH QUALITY SITES – חברת בניית אתרים, אם אתה מעוניין בפתיחת אתר אינטרנט תדמיתי, חנות אינטרנטית  או עמוד נחיתה מוזמן לפנות אלינו  077-231-8630 נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בכל תחום בניית אתרים.

מאמרים אחרונים בנושא בניית אתרים
דילוג לתוכן