איך בוחרים דומיין

איך בוחרים דומיין

בחירת דומיינים יכולה אולי להיראות לכם כמו משימה קלה – סה"כ רצף של אותיות, לא? אז זהו שלא. לפניכם מאמר בנושא "7 גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים דומיין" הנכתב על ידי דניאל זריהן.

האמת היא, שככל שעובר הזמן, בחירת דומיין הופכת למשימה סבוכה יותר – לא רק בגלל שרוב השמות הטובים כבר תופסים ממזמן, אלא שיש הרבה שיקולים נוספים (משפטיים ואחרים) שיש לקחת בחשבון בבחירת דומיין מוצלח. במאמר הבא נדבר על כמה מהם. דניאל זריהן נותן כמה טיפים על בחירת דומיינים.

  1. האם הדומיין קליטחלק לא מבוטל מהחיפושים בגוגל הם "חיפושי ניווט" – כלומר, אנשים שמחפשים את שם האדם או החברה בגוגל על מנת שגוגל יציג להם את האתר ובכך יחסוך מהם לרשום ישירות את שם הדומיין. אבל האם זה אומר שלשמות הדומיינים אין משמעות? כמובן שלא. דומיין טוב הוא דומיין קליט וזכיר, שכמובן שיש לכך השפעה לא מבוטלת על המיתוג. לשם הדומיין, אגב, לא חייבת להיות משמעות מיוחדת או אפילו משמעות בכלל. חישבו על כמה מהדומיינים הפופולאריים בעולם – Yahoo, Google, Bing.
  2. וותק הדומיין – דומיין ותיק נחשב ל"גביע הקדוש" באספקט של קידום אתרים בגוגל. אך האם יש דברים בגו? מהנסיון שלי בתחום, לוותק של הדומיין אין יותר מדי משמעות, אם הוא לא מגיע ביחד עם פרופיל קישורים מכובד. ההנחה כי דומיין בן 10 או אפילו 20 שנה הוא חזק בפני עצמו אינה נכונה. ייתכן כי הוותק עצמו יעניק יתרון קל ב-SEO, אבל לא הרבה מעבר לזה. עם זאת, דבר נוסף שראוי לציין בקשר לדומיינים ותיקים – יש יותר סיכוי שהם יהיו אטרקטיביים מבחינת השם – כי לפני 20 שנה היה הרבה יותר קל לתפוס דומיין כמו sex.co.il (לצורך הדוגמא), לעומת היום.
  3. מחיר הדומיין – בארץ שוק הדומיינים יחסית צפוף ואין פערים יותר מדי משמעותיים של מחירי רישום דומיינים בין רשם לרשם. עם זאת, בחו"ל, האפשרויות הרבה יותר רחבות, התחרות על כל לקוח הרבה יותר גדולה וניתן למצוא פערי מחירים מאד משמעותיים (על אותן סיומות בדיוק) בין הרשמים השונים. תמיד מומלץ לבצע השוואה מחירים בטרם רוכשים דומיין. בנוסף, כאשר מדברים על רכישת דומיין יד שניה כמובן שסקאלת המחירים שונה בהרבה וזה מאד תלוי בחוזק הדומיין, בפרופיל הקישורים שלו (במידה וזה רלוונטי לעסקה), באטרקטיביות השם ועוד.
  4. סיומת הדומיין – רובנו מכירים את הסיומות הפופולאריות .com, .org וכמובן .net וכן סיומות המשויכות למדינה ספציפית כמו .co.il או co.uk. כיום, זוהי משימה מאתגרת במיוחד למצוא דומיין פנוי ואטרקטיבי באחת מהסיומות הנ"ל. יחד עם זאת, עולם חדש של דומיינים נפתח כאשר ICANN (הארגון שאחראי על רישום דומיינים בעולם) הכריזו על פתיחה של מאות סיומות חדשות לדומיינים, בינהן סיומות כמו .photographer, .life ועוד המון. סיומות אלו, מביאות בשורה אמיתית לחובבי דומיינים ולמאות אלפי עסקים ברחבי העולם, שרוצים לנכס לעצמם שם מתחם מעניין ומקורי, שניתן לעשות בו גם הרבה שימושים יצירתיים. לקריאה נוספת על סיומות אלו וכיצד גוגל מתייחסת אליהן בהיבט של SEO. עם כל כך הרבה סיומות חדשות, חשוב לבחור את הסיומת המתאימה ביותר ואפשר לתפוס בקלות ייתרה דומיינים שהגרסאות הגנריות שלהם כבר תפוסות.  יחד עם זאת, חשוב גם לזכור ש – .com  והסיומות המקומיות של כל מדינה הן עדיין הסיומת הקליטות ביותר, ולכן לפעמים כדאי ללכת על מה שעובד ולא לנסות להמציא את הגלגל מחדש.
  5. זכויות יוצרים – לא רק שמציאת דומיין פנוי ואטרקטיבי היא משימה מאתגרת במיוחד, יש לקחת בחשבון גם היבטים משפטיים ולוודא שעצם רישום הדומיין לא מפרה זכויות יוצרים של תאגיד או חברה מסחרית רשומה. יש כמה דרכים לחקור את זה באינטרנט, אבל אם רוצים להיות על הצד הבטוח מאד מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחרה בדיני זכויות יוצרים או בתחום האינטרנט.
  6. שימוש במקפים או מספרים – עקרונית, ניתן לומר כי דומיינים עם מספרים ו/או מקפים הם פחות אטרקטיביים, אלא אם המספר הוא חלק בלתי נפרד משם החברה או המותג. ככלל, ככל שהדומיין ארוך ומסורבל יותר, מכיל יותר תווים וקשה לכתיבה – כך פחות כדאי לרכוש אותו.
  7. דומיין שקשה לאיית – מכירים את זה שאתם מכתיבים למישהו בטלפון שם של דומיין ואז איכשהו זה תמיד מסתבך ומתחילים לאיית בשיטה של "S כמו Superman", F" כמו פרדי" וכאלה? אז כן, גם זה שיקול. מעבר לפן המיתוגי – כדאי לבחור דומיין שקל לאיות, כזה שקולטים את השם מהרגע הראשון וגם קל לקלוט אותו ולזכור אותו בהמשך.

חברת HIGH QUALITY SITES – חברת בניית אתרים, אם אתה מעוניין בפתיחת אתר אינטרנט תדמיתי, חנות אינטרנטית  או עמוד נחיתה מוזמן לפנות אלינו  077-231-8630 נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בכל תחום בניית אתרים.

מאמרים אחרונים בנושא בניית אתרים
דילוג לתוכן