האתר שלכם עומד לעלות לאוויר - מה צריך להכין מראש?

האתר שלכם עומד לעלות לאוויר – מה צריך להכין מראש?

למרות מה שלא מעט חושבים, אתר אינטרנט זה לא רק "כרטיס ביקור" ברשת, אחרי הכל מדובר באתר המשמש לנו כחנות אינטרנט לכל דבר, ואנחנו לא מדברים על "חנות" כשמה כן היא, לא לכל עסק יש חנות פיזית ברחובות ישראל, משמע, צריך חנות אשר יכול הלקוח הפוטנציאלי לבקר ולראות עם מי יש לו עסק, ואתר באינטרנט הוא בעצם החנות החדשה לכל דבר.

אז למה בעצם אנחנו מכינים אתכם בנושא ההבדלים הללו? משום שאם אנחנו מחליטים להתייחס בהתאם לאתר שלנו כך, אנחנו צריכים לדעת לעקוב אחר הפעילות שבאתר שלנו, לבדוק נושאים מאוד חשובים בדיוק כמו נושאי בדיקה לחנות פיזית ברחוב:

  • כמה לקוחות פוטנציאלים נכנסו לאתר?
  • כמה זמן שהו באתר?
  • בכמה עמודי תוכן הם "דפדפו" באתר?
  • האם הם קנו מוצר או שניים?
  • האם יש עמוד ספציפי ש"עוזר" להם להחליט מה לקנות?
  • מה אחוזי ההמרה, כלומר, מה אחוז הקנייה מתוך כלל הגולשים שטיילו באתר?

על מנת לדעת לעקוב אחר פעולות כאלו ואחרות, אנחנו צריכים להטמיע כמה כלים שיעזרו לנו בהמשך הדרך.

למען מדידת נתונים באתר: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הינו כלי חינמי מצד גוגל אשר בעזרת הטמעת קוד פשוטה אנחנו יכולים לדעת את כל הנתונים שכתבנו הנ"ל ואף נתונים מעמיקים יותר. כאשר אנחנו נדע מה בדיוק הייתה תנועת הגולש באתר, נדע מה לשפר וכמובן, מה להוריד מהאתר שעלול אולי לגרום להסחת דעת כזו או אחרת.

מאמר בנושא גוגל אנליטיקס

למען מדידת חשיפה בגוגל: Search Console

הכלי הנ"ל, בשמו המוכר והישן יותר: Web Mastertools, כלי אשר מאפשר לנו לראות איך גוגל רואה אותנו ויתרה מכך, איך גוגל מציג אותנו בתוצאות החיפוש, למשל, גוגל יכול להציג לנו בכלי הזה (שגם הוא חינמי ומאושר על ידי הטמעת קוד פשוט באתר שלנו) כמה פעמים נחשפנו בתוצאות החיפוש עם האתר שלנו וכמה הקלקות קיבלנו, משמע, CTR (יחסי הקלקה) בכל עמוד מקודם שלנו בתוצאות החיפוש.

מעבר לכך, Search Console מציג לנו גם את כמויות העמודים שנסרקו מהאתר שלנו בתוצאות ואף, קצב הסריקה לעמודי האתר. לא מעט נתונים אפשר לראות אם רק נדע להשתמש בו לנכון.

למען מדידת מפת חום של גולשים: Hotjar

הוטג'אר עוזרת ללא מעט בעלי עסקים להבין מה בדיוק קורה כאשר גולש נכנס לאתר, ובעוד אנחנו מדברים על תהליכי הגלישה לא מדובר כאן על "כמות עמודים" וכו' כמו באנליטיקס, אלא ממש מה הוא עשה בעזרת העכבר, מה משך אותו יותר לגלול את העמוד וכו', מפת חום אמיתית למען הבנה מעמיקה יותר של הגולש. גם כאן, הכלי חינמי אך יש לו גם גרסאות משודרגות יותר בתשלום.

להורדת הכלי hotjar לחץ כאן 

לסיכומו של עניין, ככל שנהיה מוכנים יותר לעלייה לאוויר עם כלים מתאימים, כך נדע יותר לגרום לגולשים שלנו להפוך ללקוחות.

חברת HIGH QUALITY SITES – חברת בניית אתרים, אם אתה מעוניין בפתיחת אתר אינטרנט תדמיתי, חנות אינטרנטית  או עמוד נחיתה מוזמן לפנות אלינו  077-231-8630 נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בכל תחום בניית אתרים.

מאמרים אחרונים בנושא בניית אתרים
דילוג לתוכן