בניית אתר בוורדפרס חלק ראשון

הקמת אתר מורכבת ממספר שלבים במאמר זה אנסה לגעת בכל השלבים הראשונים בהקמת אתר במערכת הוורדפרס.

אז קודם נבין מה זה וורדפרס – מערכת וורדפרס הינה מערכת לבניית אתרים, בעלת קוד פתוח, קלה מאוד לתפעול והבנה, כיום מערכת זו פועלת על למעלה מ 30% מאתרי האינטרנט בארץ ובעולם. וורדפרס הינה מערכת חינמית וחלק גדול מהתוספים שם הם ללא תשלום תוספים אלו מקלים מאוד על תפעול האתר והצורך בקידומו האורגני בגוגל.

גם לאלו שאין להם חוש או הבנה טכנית, הקמת האתר בוורדפרס הינו החלק הכי פחות מאתגר בהקמת האתר, אלא העיצוב שלו והתכנים שנכנסים אליו מאתגרים יותר.

מאמר זה יחולק לשניים, בחלק הראשון נסקור את הדברים הנחוצים מבעוד מועד לפני בניית האתר שהם: בחירה בדומיין ושרת אחסון. החלק השני יסביר על הקמת האתר במערכות האחסון והתקנתו ותחילת העבודה איתו בצורה נכונה וללא שגיאות מיותרות.

בניית אתר בוורדפרס חלק א׳

רכישת הדומיין

לפני שבונים אתר בוורדפרס יש לעשות כמה הכנות מראש. צריך שיהיה לכם דומיין ואחסון, אם ניתן דוגמא אז הדומיין הוא השביל לבית, האחסון הינו המחסן והאתר עצמו הוא כל השטח – לאתר עצמו מגיעים ע"י דומיין וכל התוכן שיש באתר יושב באחסון , לכן חשוב מאוד שהדומיין יהיה כתובת שתהיה מתחברת לתוכן האתר ולא סתם דומיין, שם הדומיין יוכל לעזור גם מבחינת הקידום שלו, יש כיום מגוון אתרים שאפשר לרכוש מהם דומיין חשוב לדעת כי אם האתר הינו אתר שמתופעל בישראל ופונה לקהל ישראלי חשוב כי הדומיין שנרכוש יהיה דומיין ישראלי בסיומת של co.il   , אם האתר יהיה מתופעל גם בחו"ל רצוי לקנות סיומת   com

לפני שאני קונה דומיין אני מנסה להבין את מהות העסק, למי הוא פונה, ומה הוא עושה, שפות ואזור.

לאחר מכן אני מנסה לראות אם יש כל מיני אפשרויות מענייניות לכתובת דומיין, אני מאוד אוהב את האתר  www.namemesh.com  אשר נותן לי כל מיני אפשרויות על דומיינים ושלוב ביטוים בנושאים מסוימים ויכול לעזור לי לעשות קומבינציות מענייניות על שם הדומיין.

לאחר רכישת הדומיין צריך להמתין כ 24 שעות עד שהדומיין ירשם ויהיה מאושר לשימוש.

טיפ – את רוב הדומיינים שלי אני רוכש מאתר box.co.il הם מאוד אמינים וזולים מאוד יחסית לשאר האתרים לרישום דומיינים.

רכישת אחסון

בכדי לבחור אחסון נכון צריך להבין שוב מה מהות העסק, יש עסקים שצריכים אתר גדול (אתרי חדשות, חנויות עם המון מוצרים וכו'..) ולכן האחסון צריך להיות גדול, יש אתרים שהאחסון לא צריך להיות גדול לאור כמות הדפים המוצע ואין צורך בכמות כזו של אחסון.

כחלק מבנייה של אתר מקדמי אתרים בונים אתרים נוספים ללקוחות שלהם ליצור החלפת קישורים ומאמרים ובמידה ובונים עוד אתרים הם צריכים כתובות אי פי אחרות ולכן צריך אחסון שונה בכדי לא להיענש מגוגל כיוון גוגל מבין ורואה שמדובר באתרים מאותו אחסון.

לסיכום: תלוי מאוד מה גודל האתר והיכן הוא פועל לצורך בדיקת האחסון .

לאחר רכישת האחסון והדומיין יש לשייך ביניהם שיהיה אפשרי להתקין את האתר באחסון

טיפ נוסף – לרוב שקונים אחסון בחברת אחסון מקבלים דומיין חינם לשנה הראשונה אז כדאי לנסות את זה.

לעבור לחלק השני של המאמר לחץ כאן

מעוניינים להקים אתר מקצועי, רספונסיבי ונגיש?

חברת HIGH QUALITY SITES – חברת בניית אתרים, אם אתה מעוניין בפתיחת אתר אינטרנט תדמיתי, חנות אינטרנטית  או עמוד נחיתה מוזמן לפנות אלינו  077-231-8630 נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בכל תחום בניית אתרים.

מאמרים אחרונים בנושא בניית אתרים
דילוג לתוכן