אפיון אתר וורדפרס

אפיון אתר וורדפרס – איך בונים אפיון נכון?

כל אתר אינטרנט צריך אפיון טוב, אבל השאלה הנשאלת היא תמיד, מאיפה מתחילים את נושא האפיון, האם שמא זה משהו שמצריך בעלי מקצוע נוספים או מספיק לנו לעבוד עם חברת בניית אתרים מספיק מקצועית ומנוסה?

אז קודם כל נתחיל מהתשובה: אכן רצוי לעבוד עם חברה אחת ואף עם איש קשר אחד בלבד אשר מכיר את העסק ויודע לאן הוא נכנס ברמת האפיון הראשוני והחשיבות של כל פרמטר באתר החדש של העסק שלכם. במיוחד כאשר מדובר בפלטפורמה כמו וורדפרס (WordPress) שנותנת הרגשה שיש הכל מהכל – אבל השאלה מאיפה מתחילים?

אפיון אתר וורדפרס

אז מהם השלבים הראשונים שמבצעים אפיון אתר וורדפרס?

על מנת להבין את תהליך האפיון, יש קודם כל להבין מה המטרה הסופית של האתר, מה הכוונה? כאשר מדובר באתר תדמית, האפיון שונה לחלוטין באשר אפיון של אתר אשר מתפקד בתור חנות מקוונת, אבל בכל מקרה, זוהי הדרך הנכונה לאפיין אתר בסיסי (תכף נרחיב על האפשרויות הנוספות לאתרים מאתגרים יותר)

כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

  1. האם קהל היעד דובר יותר משפה אחת?
  2. האם החברה הינה מוכרת, משמע, מותג בקרב לקוחות התחום?
  3. האם האתר ימכור מוצר? או שמא איסוף לידים בלבד?

לכל שאלה כזו יש תשובה מצד הלקוח אשר אמור לתת את ההדרכה המדויקת עבור חברת בניית האתרים, לצורך העניין:

  1. אם קהל היעד דובר יותר משפה אחת – יש לאפיין אתר אשר מוכן ברמת התשתית לשתי השפות (או שלוש, ארבעה וכו') ולפי כך, יש גם לדאוג שהדומיין יתמוך באתר מרובה שפות, אפיון מוקדם קובע אם מדובר באתר אשר אמור לתפוס את מקומו בתוצאות של גוגל תחת כל השפות או שמא רק בשפה הראשית – ולפי כך, תיקבע רשומות הדומיינים (באם דומיין ראשי לכל שפה או סאב דומיין לקידום השפה ברמה הלוקאלית של הדומיין הראשי בלבד)
  2. אם החברה הינה מתפקדת כמותג מוכר – יש לאפיין את האתר סביב השפה הגרפית המוכרת של החברה ולא לקבוע עיצוב סטנדרטי או יתרה מכך, עיצוב מקורי אשר לא תואם את השפה הגרפית המקרית של האתר
  3. אם האתר מוכר מוצר, יש לוודא שהתוספים הנכונים לתהליך המכירה מותקנים באתר הוורדפרס, תוספים כמו Woocommerce אשר עוזרים למכירת מוצרים קלה יותר.

בכל מקרה, אפיון אתר וורדפרס מצריך גם תוספים מוכנים מראש, כמו תוסף יוסט אשר עוזר לתהליך ה-SEO, תוספי הטמעה של קודים של רימרקטינג (פייסבוק, גוגל וכו') ותוספים אשר יעזרו לתהליך טעינת העמודים מהירה יותר.

אתר וורדפרס מגיע מוכן בלא מעט פרמטרים וזה יכול לגרום לבלבול מצד הלקוח כי יחשוב הוא לרגע שמדובר באתר מוכן להעלאה לאוויר, מה שבפועל יוצר מצב של חוסר התאמה לקהל היעד, לתחום וכמובן, לקידום בגוגל באשר הוא. אם אתם רוצים אפיון נכון, יש לדאוג שקהל היעד ימצא את עצמו בקלות באתר (הן ברמת חווית המשתמש והן ברמת נושא התכנים וכד'), עליכם להביא את התוצר המכוון ביותר עבור הקהל ובעבור הלקוח בצורה ששווה לשניהם.

חברת HIGH QUALITY SITES – חברת בניית אתרים, אם אתה מעוניין בפתיחת אתר אינטרנט תדמיתי, חנות אינטרנטית  או עמוד נחיתה מוזמן לפנות אלינו  077-231-8630 נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה בכל תחום בניית אתרים.

מאמרים אחרונים בנושא בניית אתרים
דילוג לתוכן